
Alexandru Muraru: Modul în care A8 este abordată în Planul Investițional 2020-2030 este, fără discuție, inacceptabil.
Nu pot să nu remarc că este un anumit grup într-un anumit județ, care tot timpul afirmă o obsesie cu Autostrada A8 și cu o anumită obsesie a controlului pe regiune. Mă refer la Bacău. Au făcut această prioritizare a investițiilor, sigur că, introducând niște categorii de indicatori, unde, sectorul montan, ceea ce ne interesează pe noi este întins după 2027. Mă refer aici la Târgu Mureș, Târgu Neamț, practic, cel mai important sector de pe toată autostrada A8.
Nu am stat degeaba. Astăzi vom avea o întâlnire la ora 15.00 cu ministrul Grindeanu, am vorbit și cu premierul pe care l-am pus în temă cu privire la acest proiect de hotărâre. La Ministerul Transporturilor vor veni și asociațiile sau reprezentanți din toate partidele politice.
Am interpelat și Ministerul Transporturilor pentru a afla care sunt motivele pentru care sectorul montan de pe A8 a fost retrogradat.
Am avut o convorbire și cu domnul Cristian Pistol, care este directorul general CNAIR pentru a mă informa asupra autorilor acestei gafe sau acestei acțiuni birocratice și sunt două direcții din Ministerul Transporturilor, deci nu am stat degeaba în ultimele două zile și sunt convins că lucrurile nu vor rămâne așa, mai mult decât atât, gândiți-vă că sunt alte priorități care țin de dezvoltarea acestei regiuni și mă refer aici și la autostrada Nordului, dar și la alte proiecte de investiții care au fost retrogradate fără explicație.
Sunt convins că liderii politici locali din toate partidele și asociațiile civice vor schimba erorile care contrazic reglementările europene.