Este important ca acum să știm public motivul acestei demisii și dacă a fost o demisie din proprie voință sau ca urmare a unei solicitări din partea celui care mereu ne spune că nu se amestecă în activitatea de management a aeroportului, pentru că nu îi permite legea.
Apariția acestei demisii, cerută și de PNL în repetate rânduri, are cu siguranță un substrat serios, care nu mai poate fi acoperit politic de către PSD. De acum fostul manager al aeroportului, Cătălin Bulgariu, plasat în funcție cu experiență de manager nulă, a facut parte dintr-o triadă politică, împreună cu Maricel Popa și Mitică Rebegea, al cărei scop a fost trecerea aeroportului sub controlul politic al PSD, respectiv al lui Maricel Popa. Acum, această triadă s-a spart. Fractura dintre ei nu poate avea alte premize decât transformarea lui Bulgariu în țap ispășitor, fiind cel mai insignifiant dintre ei, dar care prin funcția de director executiv deține responsabilitatea principal a modului în care aeroportul își îndeplinește rolul și obligațiile.

Singura obligație actuală a Consiliului Județean și a aeroportului este cea față de Aerostar, care a făcut o investiție de aproape 10 milioane euro, concesionând o suprafață importantă de teren în 2017 la aeroport și construind o fabrică de reparații avioane civile, în timp ce prin contract, Consiliul Județean s-a angajat să asigure extinderea platformei de mișcare și parcare avioane până la hangarul Aerostarului. Termenul inițial era 1 noiembrie 2019, termen asumat prin planul de administrare al aeroportului, întocmit și asumat de Rebegea si Bulgariu. La finalul anului 2019, platforma nu era nici macăr începută. Aerostar are fabrica la aeroportul Bacău, unde își are sediul, dar pista de acolo intră într-un proces de modernizare important cu fonduri europene. Ultimul termen asumat de către aeroport și Consiliul Județean Iași pentru extinderea platformei este în vara aceasta, după care urmează să plătim penalități importante, dar aeroportul abia acum câteva zile a obținut autorizația de constructie pentru investiție. Între timp, a apărut o altă problemă, care ține investiția pe loc. În dreptul zonei Aviației Utilitare apare o diferență de nivel de aproape doi metri, pentru care este necesar un zid de sprijin. Zid de sprijin care nu este prevăzut în proiectul tehnic și nu are finanțare. În plus, aceste lucrări se efectuează pe un teren care nu mai este al aeroportului, deoarece , în ciuda avertismentelor noastre, a fost dat la Institutul General de Aviație – IGA. Le-am atras atenția atunci să nu se grăbească să dea în concesiune 7800 mp la o firmă din Basarabia și în folosință gratuită 5300 mp la IGA pentru că s-ar putea să afecteze planurile de dezvoltare ale aeroportului.

Firma Aerostar va rămane în acest an în aer, fără nicio fabrică disponibilă, cu contracte neonorate față de partenerii lor, din cauza incompetenței administrative a trei oameni: Maricel Popa, incompetentul numărul 1 al județului, Mitică Rebegea, care nu a demonstrat nici până acum că are diplomă de bacalaureat și studii superioare și Cătălin Bulgariu, un sinecurist ambițios. Bineînțeles, firma se va îndrepta împotriva celor care și-au luat un angajament prin contract și nu l-a onorat, respectiv Consiliul Județean și Aeroportul Iași. Consiliul Județean nu a inclus în indicatorii de performanță și un termen de realizarea a acestei investiții, în fapt, cea mai importantă investiție a aeroportului din ultimii 5 ani.

Înclin să cred că acesta este motivul real al demisiei directorului de la aeroport și că Maricel Popa nu vrea să deconteze acest eșec electoral. Totuși nu mă pot abține să nu punctez, că le-am zis că sunt atât de ocupați de găsirea de microfisuri în pistă, încât au pierdut din vedere un lucru important, anume dezvoltarea aeroportului.

Romeo Vatră, liderul grupului consilierilor județeni #PNL Iasi, vicepreședintele PNL Iași

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one + 3 =