Marius Bodea, deputat în Parlamentul României și Președintele Biroului Politic Local al PNL Iași

În legătură cu surparea trotuarului din CUG:

”Ceea ce ați văzut ieri este una din sutele de fațete ale abuzului urbanistic din Iași, despre care tot vorbesc. Același investitor care a măcelarit zona Smârdan, iată că acum lovește și în zona CUG. Toate aceste lucruri se întamplă pentru că autorizațiile, avizele și PUZ-urile se eliberezează cu rețete mafiote, se eliberează cu ochii închiși, sunt analizate superficial. Pământul nu se surpă pur și simplu și nimeni nu răspunde. Această situație periculoasă pentru cetățenii din zona Rondu Vechi s-a creat pentru că acolo  nu trebuia săpat și construit așa de aproape de trama stradală, nu au existat studii geotehnice făcute serios, soluțiile tehnice de construire nu au fost cele adecvate pentru că, cel mai probabil, erau mai costisitoare si diminua profitul. Este imaginea administrației Chirica, o administrație căreia îi cad dinții, asa cum se surpă și terenurile, o imagine hidoasă astăzi a unui Iași universitar, regal, care a încăput pe mâna unor samsari imobiliari. Acolo s-a produs un prejudiciu grav. Terenul va continua să se surpe si va fi afectată toată structura rutieră. Sunt situații în Justitie unde oamenii au răspuns penal că au scos o bordură, distrugând, astfel, trotuarul. Aici a fost distrus un întreg mal, trotuar, și a fost afectată trama stradala. Și? Vi se pare că îi pasă cuiva?

Eu nu am nimic cu investitorul respectiv, ei sunt în general ca apa! Merg înainte până unde pune baraj primarul! Eu cu Chirica si gașca lui am ce am. Pentru că a permis sluțirea orașului nostru, pentru că a făcut posibil ca în Iasi să vina orice individ cu 3 lei în buzunar și să facă ce vrea, pe unde vrea, fără o minimă decență urbanistică. Aceștia nu sunt investitorii despre care vorbim noi, liberalii, nu de samsari imobiliari are Iașul nevoie! Iașul are nevoie de investitori în producție, care asigură locuri de munca, investiții care să genereze plus valoare economică. Această impostura administrativă a primarului va afecta ireversibil orașul Iași!”

Situația de la Aeroportul Internațional Iași

”Nu am crezut, sincer, că voi întâlni în viață un astfel de specimen de politician. Unul care să distrugă zi de zi ceea ce au făcut înaintașii. Nu este nicio noutate că Maricel Popa a distrus o gramadă de firme private pe care le-a administrat, dar să se ambiționeze să distruga un aeroport…e deja prea mult și pentru pesediști.

Maricel Popa este, pentru mine, ca o carte deschisă. Este un individ care, frustrat de impotența administrativă ce o manifestă, se comportă fix ca în manual: distruge tot ce este construit de alții, aplatizează tot, pentru a nu exista repere ale performanței altora. Asa face si cu Aeroportul Iași. Din prima zi și-a pus ținta să dărâme tot acolo. A și spus-o într-un cerc de apropiati, că nu se lasă până nu distruge imaginea Aeroportului Iasi, înflăcărat fiind de lupta cu Bodea și Adomniței, cei care aveau imaginea lipită de succesul Aeroportului. Am crezut atunci că a glumit, deși îmi povestise o cunoștință comună, foarte serioasă. Aminți-vă vara, toamna lui 2016. Controale trimise acolo, declarații publice hazardate, conferințe de presă năucitoare în care își bătea efectiv odrasla în ochii vecinilor de cartier.

Anul 2017 a fost un an plin de incertitudini. Conducerea aeroportului a fost ținută în provizorate, selecția unui nou Consiliu de Administrație a fost viciată profund de ilegalități, au fost făcute numiri suspecte printre membri, bâlbâieli cu investițiile, acuze toată ziua la foștii. A trecut peste un an de la plecarea mea si Aeroportul Iasi nu are un director general definitiv. O bătaie de joc, o răfuială continuă a domnului Maricel Popa și acoliții săi cu un director interimar care nu a pupat ghiulul boierului.

Astăzi a venit momentul să îl dezbrăcăm pe Maricel Popa de mantia asta a lui poleită si să îl vedem pe Popa Mincinosul. Din păcate, sună la fel ca jocul Popa prostul, numai că este un joc cu destinul unei instituții fundamentale, ce a ajuns la dispoziția unui ageamiu.”

În legătură cu Serviciul de Interes Economic General (S.I.E.G.) de la Aeroportul Internațional Iași

”Individul a acuzat în nenumărate rânduri că eu am renuntat la S.I.E.G. și, drept urmare, nu mai poate da bani la Aeroport, deși ar dori. A anunțat triumfător că Aeroportul Iași nu mai poate depune proiecte pe fonduri europene pentru ca eu am renuntat la acel celebru S.I.E.G.. A respins sistematic cererea aeroportului ca Consiliul Județean sa își susțină cheltuielile ce sunt în sarcina sa, măcar cele cu securitatea, siguranța, P.S.I., pentru ca Aeroportul Iasi să foloseasca sumele încasate pentru investiții.

Iată ce spune Consiliul Concurenței, instituția acreditată de Comisia Europeană pentru gestionarea finanțării aeroportutilor. Iată ce îi raspunde fix lui Popa, adică omul care are adresa asta pe birou! Din iunie 2017!

  1. CJ este obligat sa suporte cheltuielile respective si nici măcar nu mai este nevoie de vreun contract asa cum era înainte.
  2. CJ este cel care trebuie sa notifice Comisia Europeana dacă vrea sa finanțeze investiții, fie din banii ei, fie din bani europeni. Asadar, Consiliul Județean, nu aeroportul!

Toata aceasta mascaradă ieftina a lui Popa îi va costa pe ieșeni, asta e clar. Toată această mascaradă înseamnă timp pierdut din cauza lipsei notificarii CE pentru finanțări, blocarea proiectelor în sertar și minciuni sfruntate că nu are proiecte de la aeroport. Incredibil ce vremuri trăim.”

Despre corecția de la Aeroport

”Vă amintiți de cate ori a acuzat Popa bucuros că Aeroportul Iași a primit o corecție de la Autoritatea de Audit si că, dezastru!, va trebui acum să plătească sume de bani inapoi ….

Acest tip de comportament eu îl consider patologic. De altfel, am și semnat, alături de alți colegi, o inițiativa legislativă prin care să existe un filtru psihiatric pentru accederea în functii publice înalte. Ei, situatia cu corectia e ca la radio Erevan.

Am în față adresa oficială AM POS -T în legătura cu acest subiect, adresa pe care o are și Popa si cei care au mai comentat aiurea.

Se subliniază:

  1. Nu există titlu de creanță pentru Aeroportul Iași, adică aeroportul nu datorează nimic, nimănui.
  2. Este un litigiu între alte două autorități ale statului: AM POS-T și Autoritatea de Audit, care nu mai privește Aeroportul Iași.
  3. AM POS-T nu a confirmat neregulile semnalate de Autoritatea de audit si a virat toate sumele europene către Aeroportul Iasi
  4. Odată virate sumele, Aeroportul Iași nu mai trebuie sa vireze inapoi niciun ban, chiar dacă CE va decide să aplice o corecție
  5. Litigiul acum este arbitrat de Comisia Europeană care va face propriile verificari
  6. Orice eventuală corecție va fi suportată din fondul special pus la dispozitia AM POS-T cu această destinatie, Aeroportul Iasi fiind absolvit, litigiul fiind între alte două entitati de specialitate ale statului ( Autoritatea de Audit verifica pe AM POS-T)
  7. Proiectul modernizării și dezvoltării Aeroportului Internațional Iași este pe lista scurta a proiectelor de succes ale Romaniei și va fi prezentat la reuniunea anuală.

Așadar, aveți dovada minciunii deșănțate, a umilirii fără mativ a unei insituții performante de către un vremelnic consilier județean, ajuns tremporar președinte de Consiliu Judetean. Adică instituțiile statului care gestionează și auditează fonduri europene pun proiectul aeroportului în mod oficial pe lista celor de succes din Romania si îl vor lăuda în fața tuturor țărilor membre UE, iar neica nimeni de la Iași, tutorele aeroportului sa formulez așa, aruncă numai cu mizerii în acest proiect.

Pentru aceasta formă gravă de impostură îi cer răspicat demisia și îi ofer sugestia să își aleagă o sinecura de funcție de secretar de stat, că tot îi place lui la București.

Eu înțeleg foarte bine cum merg lucrurile în aviatie, toată mascarada aceasta va lăsa urme adânci în evoluția Aeroportului Iași si ”in istorie”, va rămâne o mare talangă atârnată de gâtul domnului Popa, care va suna continuu: ”am distrus cel mai mare proiect al Iașului”.

Dar, foarte grav, Aeroportul Iași poate fi închis imediat pe termen nedeterminat. Asta pentru că PSD l-a revocat pe 23 decembrie pe singurul om autorizat de Autoritatea Aeronautică Civilă pe probleme de securitate. PSD i-a interzis până si accesul în Aeroport acelui om dar nu a pregătit pe nimeni sa răspundă în caz de breșă de securitate ceea ce are și conotații penale.

Legat de proiectul de dezvoltarea ulterioară a Aeroportului Internațional Iași

”Când am plecat de la conducerea  Aeroportului, am lăsat un plan de continuare a investiţiilor. Acesta există la Aeroport încă din 2016. În 2016 am lăsat la cheie planul de dezvoltare pe următorii 20 de ani. Acesta presupunea înglobarea tuturor terminalelor existente într-unul mare, nou, cu burdufuri. Inclusiv zone de acces către oraş, cargo, mentenanţă aeronave. Inclusiv Maricel Popa a făcut un eveniment festiv în primăvara anului 2017 și a prezentat acest Master Plan de dezvoltare al Aeroportului Iași. Mai mult, există finalizat și înaintat de două ori catre CJ Iași, în anul 2017, studiul de fezabilitate pentru demararea investițiilor în modernizarea și extinderea Terminalului 2. Cum poate să mintă Popa că el nu a știut de niciun proiect de modernizare? Cum justifică neștiința și ipocrizia când instituția aeroportului este singură ținută cu lanțuri de Domnia Sa în subordinea sa directă, conform Dispoziției de Președinte CJ privind repartizarea compețentelor către vicepresedinți?”

 

Romeo Vatră, Liderul Consilierilor Județeni PNL Iași

Aeroportul Iași trebuie să reintre pe făgașul normal al dezvoltării sale

Pentru sprijinirea activității și dezvoltării Aeroportului Iași, pe care îl considerăm motorul principal de dezvoltare economică al județului, noi, consilierii județeni PNL vom depune mai multe proiecte de hotărâre la Consiliului Județean  în următoarea perioadă. Urmărim, în mod deosebit, reducerea cotei de 50% pe care o primește Consiliul Județean din profitul Aeroportului, precum și acoperirea din bugetul Consiliului Județean a unor costuri cu securitatea și siguranța aeroportuară. De asemenea, vom propune un proiect pentru notificarea Uniunii Europene în vederea finanțării cu fonduri nerambursabile a obiectivelor de investiții de la Aeroport, conform recomandărilor primite de la Consiliul Concurenței, tocmai din vara trecută. Dacă executivul Consiliului Județean și Consiliul de Administrație al Aeroportului nu fac nimic în acest sens, vom prelua noi inițiativa și vom depune aceste proiecte care trebuiau să fie aprobate din anul 2017.

În ceea ce privește suspendarea Directorului General, Alexandru Anghel, o considerăm netransparentă și abuzivă din mai multe considerente. Un contract de mandat nu poate fi suspendat, el poate fi revocat sau modificat, iar orice modificare a unui astfel de contract trebuie luată cu acordul ambelor părți. Am adresat Președintelui Consiliului Județean și Președintelui Consiliului de Administrație 10 întrebări cu privire la această măsură de suspendare a dlui Alexandru Anghel, cu scopul de a clarifica contextul legal. Așa cum era de așteptat, la aceste întrebări nu am primit nici până acum un răspuns oficial. Mai mult decât atât, interzicerea accesului în Aeroport a persoanei responsabile pentru securitatea și siguranța aeroportuară este o măsură inconștientă și abuzivă, care poate în pune în pericol buna funcționare a Aeroportului.

Mâine, 11 ianuarie 2018, urmează să aibă loc o ședință a Consiliului de Administrație, în cadrul căreia se preconizează revocarea contractului de mandat al Directorului General suspendat. Atrag atenția că revocarea se poate face cu o perioada de preaviz de 30 de zile. Ca urmare a situației conflictuale și a acuzelor aduse de către dl. Anghel cu privire la nelegalitatea unor hotărâri ale Consiliului de Administrație al Aeroportului Iași, am solicitat o întâlnire a comisiei juridice a Consiliului Județean , pentru a analiza sesizările de nelegalitate primite de către consilierii județeni de la dl. Alexandru Anghel.

Având în vedere că avem deja un proces de selecție viciat al Consiliului de Administrație al Regiei Aeroportul Iași, doi dintre membrii consiliului nu au dovedit că au studii superioare de lungă durată, ceea ce era o condiție obligatorie pentru a participa la concursul de selecție, iar acest consiliu, în două luni și jumătate de la investire,  a luat mai multe decizii controversate, netransparente, nelegale  și abuzive, considerăm că se impune revocarea acestui Consiliu de Administrație și cerem: repunerea în drepturi a dlui Alexandru Anghel, reluarea procesului de selecție pentru un nou Consiliu de Administrație, cu o noua comisie de selecție, de data aceasta, asistată de o companie specializată pe recrutare sau de un expert în resurse umane recunoscut la nivel național sau internațional, pentru a asigura profesionalismul și obiectivitatea necesară unui proces de selecție important pentru viitorul Iașului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *